Prípadové štúdie o funkcii Street View

Bannerový obrázok – Autori

Ako spôsobila firma Autori revolúciu v údržbe ciest vo Fínsku – jednou snímkou Street View za druhou

Vodiči a samosprávy po celom svete zápasia každý deň s nekvalitnými vozovkami, neaktuálnymi značkami a neosvetlenými ulicami. No fínska softvérová firma Autori, ktorá vyvíja riešenia na údržbu infraštruktúry, našla spôsob, ako možno pomocou funkcie Street View v Mapách Google efektívnejšie zhromažďovať a analyzovať údaje na úrovni ulíc.

40 000

nafotených kilometrov

8 miliónov

zverejnených snímok

50 miliónov

zobrazení

cestné údaje získané v

20

projektoch

Zefektívnenie správy údržby ciest vo Fínsku

Firma Autori založená v roku 1988 poskytuje riešenia typu softvér ako služba (Software as a Service, SaaS) pre fínske cestné správne orgány, dodávateľov a externých konzultantov v oblasti správy stavu, akčného plánovania a koordinácie údržby. Monitorovanie stavu ciest po celej krajine si vyžaduje množstvo času a veľké náklady, no tam, kde iné firmy videli náklady, sa firme Autori podarilo využiť jedinečnú príležitosť. Pomocou vlastných snímok Street View a riešenia typu SaaS vytvorila nástroj, ktorý umožňuje lepšie spravovať údaje infraštruktúry a rozhodovací proces v súvislosti s údržbou ciest vo Fínsku.

Potreba rýchlosti a zdieľania údajov

V rámci tradičného postupu musia cestné správne orgány fyzicky navštíviť každú cestu, aby zistili, akú prácu treba vykonať na konkrétnych miestach. Znamená to precestovať tisíce kilometrov a nespočetne veľakrát sa zastaviť s cieľom zaznamenať údaje. Nielenže je tento proces zlý pre životné prostredie, ale je aj nákladný, vyžaduje si množstvo zdrojov a je veľmi časovo náročný. Potreba digitalizovaného riešenia šetrnejšieho k životnému prostrediu priviedla firmu Autori k tomu, aby myslela kreatívne. A prvým vizualizačným riešením na úrovni ulíc, ktoré im napadlo, bola funkcia Street View.

Udržiavať si aktuálny prehľad o údržbe ciest znamená často zdieľať obrovské objemy údajov s množstvom rozličných strán. Street View disponuje všetkými potrebnými nástrojmi, ktoré zjednodušujú zdieľanie údajov medzi používateľmi. Funkcia je dostupná pre každého používateľa smartfónu a nevyžaduje žiadne prihlásenie ani inštaláciu softvéru. Hoci sa funkcia Street View používala pri údržbe ciest už v minulosti, najväčším problémom bola neustála aktualizácia údajov. Videli sme príležitosť, ako tento problém vyriešiť integráciou funkcie Street View do nášho softvéru na údržbu ciest.

Ari Immonen, vedúci oddelenia poradenstva v oblasti digitalizácie vo firme Autori

Príbeh – Autori

Spojenie online a offline sféry pre bezpečnosť na cestách

Začiatkom roka 2017 začala firma Autori fotiť a nahrávať 360° snímky štátnych ciest vo Fínsku. Zverejňovala ich pomocou svojho firemného účtu Google. Odvtedy nafotila 40 000 km štátnych ciest a nahrala 8 miliónov snímok. Správu údržby ciest tak preniesla na internet. Integráciou funkcie Street View do svojich riešení typu SaaS uľahčila cestným správnym orgánom vzdialený prístup k aktuálnym cestným údajom.

Vďaka snímkam, ktoré firma Autori zverejnila vo funkcii Street View, možno nahrávať a označovať hlásenia o chýbajúcich dopravných značkách, značení a výmoľoch. Príslušné strany ich potom pomocou informačného panela firmy Autori môžu skontrolovať zo svojej kancelárie. Keďže firma Autori poskytla prispôsobiteľné riešenie, dodávatelia môžu takisto na jednom mieste sledovať a plánovať príslušnú údržbu. Po dokončení údržby pracovníci nafotia a nahrajú nové 360° snímky danej oblasti, aby boli cestné údaje aktuálne. Zredukovala sa tým potreba návštev lokalít na účely prehliadok, čím sa šetria čas, peniaze a znižujú sa emisie skleníkových plynov.

Revolúcia v oblasti bezpečnosti na cestách – vo všetkých ohľadoch

Funkcia Street View umožnila firme Autori zlepšiť zdieľanie informácií a situačné povedomie cestných správnych orgánov vo Fínsku, čo prispelo k zníženiu nákladov a zvýšeniu efektívnosti. Keďže si firma Autori uvedomila, aký pozitívny vplyv by to mohlo mať v globálnom rozsahu, pracuje teraz na typizovanom modeli zhromažďovania a zdieľania cestných údajov v budúcnosti. Firma tiež pomohla miestnemu obyvateľstvu zredukovať uhlíkovú stopu tým, že nafotila 1 000 km chodníkov pre cyklistov a chodcov. Ľudia majú teraz prístup k aktuálnym údajom a krátke vzdialenosti môžu zdolávať ekologickejším spôsobom. Navyše sa toto leto firma znova vydáva na cesty, aby zhromaždila snímky ďalších 15 000 km vo Fínsku. Vo funkcii Street View bude potom nafotená a zverejnená takmer polovica všetkých štátnych ciest v krajine.

Úspech firmy Autori je len jedným príkladom mnohých jedinečných spôsobov, akými firmy používajú Street View pri riešení zložitých problémov. Nie je to len nástroj na fotografické mapovanie. Mohol by priniesť nesmierny úžitok aj vašej firme. Chcete napísať svoj vlastný príbeh o úspechu s funkciou Street View?

Stiahnuť PDF
Bannerový obrázok – Tahiti

Od koníčka až na globálne javisko – ako mapovanie krás Francúzskej Polynézie prinieslo nesmierny úžitok miestnym obyvateľom

Francúzska Polynézia je pre svoje biele piesočnaté pláže, zvlnené turistické chodníky a lokality svetového dedičstva UNESCO obľúbenou destináciou na zoznamoch plánovaných dovoleniek. Zatiaľ čo niektorí o nej snívajú, Christophe Courcaud videl jedinečnú príležitosť priniesť ľuďom raj priamo domov a podporiť tahitský turizmus pomocou funkcie Street View.

1 800

nafotených kilometrov

1 200 000

snímok

prostredníctvom

8K

videí

viac než 8

ostrovov

18

zverejnených hotelov

viac než 450

vytvorených
firemných profilov

Spojenie biznisu a pôžitku

Christophe, motivovaný svojou záľubou vo funkcii Street View a láskou k nádherným ostrovom Francúzskej Polynézie, založil v roku 2019 Tahiti 360. Firma sa špecializuje na fotenie a nahrávanie 360° snímok veľkých priestranstiev Francúzskej Polynézie vrátane turistických chodníkov a pláži do funkcie Street View. Hoci sa Christophe zameriava hlavne na snímanie a prezentovanie krás ostrovného života, pomáha tiež miestnym firmám zviditeľniť sa prostredníctvom pôsobivých interiérových virtuálnych prehliadok vo funkcii Street View.

Mapovanie Francúzskej Polynézie

V dobe, keď je takmer všetko digitalizované, je ťažké uveriť, že do príchodu Christopha a Tahiti 360 na ostrovy boli dostupné len satelitné snímky Francúzskej Polynézie. Situáciu komplikovalo aj to, že ulice na ostrovoch ako Bora Bora a Tahiti nemali žiadne názvy, takže pre miestnych aj turistov bolo náročné zorientovať sa. Najzávažnejšia však bola skutočnosť, že to sťažovalo prácu pohotovostných zložiek, napríklad požiarnikov, špecialistov prvého zásahu a polície.

Vždy som veril, že Street View má potenciál priniesť veľké výhody miestnym komunitám. Možnosť preniesť sa na určité miesto a preskúmať tamojšie prostredie ešte pred odchodom z domu ma vždy fascinovala. Obzvlášť užitočné sa to zdalo vo Francúzskej Polynézii, kde bolo takmer nemožné ľahko sa zorientovať.

Christophe Courcaud, zakladateľ firmy Tahiti 360

Príbeh – Tahiti

Miestne orgány pochopili, aké výhody by funkcia Street View mohla priniesť ostrovnému životu, preto nadviazali spoluprácu s firmou Tahiti 360 s cieľom zmapovať všetky cesty na ostrovoch Tahiti, Moorea, Bora Bora, Raiatea, Maupiti, Huahine, Fakarava a Rangiroa a zhromaždiť o nich informácie. Christophe nasnímal 1 800 km Francúzskej Polynézie na terénnych vozidlách, golfových vozíkoch, elektrických bicykloch, vodných skútroch a dokonca na koňoch. Vďaka Christophovej práci a miestnym geografickým údajom, ktoré poskytli úrady, si v Mapách Google teraz možno pozrieť aktuálne informácie o premávke, návrhy najrýchlejšej trasy a trasu k miestnym firmám na Tahiti. Obzvlášť užitočné je to pre pohotovostné zložky, ktoré vďaka tomu môžu na ostrove pracovať efektívnejšie. Okrem toho prístup k snímkam firmy Tahiti 360 v službe Street View zjednodušil aj územné plánovanie, údržbu budov a ciest.

Prístup k lokalite svetového dedičstva UNESCO

Najpôsobivejšia prehliadka firmy Tahiti 360 je tá, ktorá približuje oblasť Taputapuatea na ostrove Raiatea. Táto lokalita svetového dedičstva UNESCO významne prispieva k tomu, že na Francúzsku Polynéziu prichádza každý rok 300 000 návštevníkov. Vytvorením 360° snímok zachytávajúcich jej krásu umožnil Christophe miliónom ľudí pozrieť si ju virtuálne. Christophova práca zverejnená vo funkcii Street View priniesla div sveta na naše obrazovky, a tak si ho môžeme pozrieť my všetci.

Nasnímať celý ostrov nie je jednoduchá úloha, no Christophe prijal túto výzvu. V snahe vytvoriť 360° snímky všetkého, čo Bora Bora ponúka, cestoval po ostrove autom, na lodi a pešo. Zmapovať celý ostrov a sprístupniť ho všetkým vo funkcii Street View mu trvalo len sedem dní.

Okrem ostrova Bora Bora, Christophe nafotil všetky ulice hlavného mesta Tahiti, Papeete, ako aj mesta Pirae. Toto zviditeľnenie prinieslo výsledky, keď sa snímky oboch miest objavili vo funkcii Street View.

Šancu zažiariť vo funkcii Street View dostali aj miestne firmy. Veľké skupiny hotelov, napríklad Intercontinental, Manava a Hilton, ako aj menšie firmy poskytujúce nocľah a raňajky boli nadšené možnosťou prezentovať svoje zariadenia na globálnom javisku.

Ďalšie miesta na zozname

Tahiti 360 chce do konca roka nasnímať všetky ostrovy vo Francúzskej Polynézii. Pribudnúť majú ostrovy Maupiti, Tahaa, Markézy, Gambierove ostrovy a Južné súostrovie. Hoci Christophe musí vo Francúzskej Polynézii nasnímať ešte značné územie, premýšľa už o ďalšom dobrodružstve. Súhlasil už, že v spolupráci s francúzskymi miestnymi orgánmi vo svojom domovskom meste nasníma 400 km cyklistických chodníkov, záhrady Hortillonnages v meste Amiens a turistický vlak pre agentúru Somme Tourisme. Christophe nasníma aj Teahupoo, hostiteľskú obec pretekov v surfovaní na olympijských hrách v roku 2024. Dúfa tiež, že medzitým pridá do funkcie Street View Novú Kaledóniu, ako aj ostrovy Wallis a Futuna, čím prispeje k zlepšeniu každodenného života miestnych obyvateľov a umožní tento raj preskúmať ďalším ľuďom.

Street View je platforma na princípe spolupráce, pomocou ktorej prispievatelia pomáhajú komunitám prosperovať, podporujú rast firiem a prinášajú ľuďom divy sveta priamo domov tým, že zverejňujú snímky v Mapách Google. Najlepšie je to, že pomocou funkcie Street View môže každý zmapovať svoj vlastný úspech. Stačí len urobiť prvý krok a pridať príspevok.

Stiahnuť PDF