Začíname so službami Google

Ak chcete začať používať konkrétnu službu Google, ste na správnom mieste. Prečítajte si našich podrobných sprievodcov pre začiatočníkov. Pomôžu vám s tým.

 

Sprievodca pre začiatočníkov v službe Google AdWords

1

Stanovte si ciele

Začnite prihlásením sa do svojho účtu Google AdWords tu. Následne dokončite svoje ciele pre program Google Ad Grant. Chcete získať viac návštevníkov webových stránok? Chcete získať viac finančných príspevkov? Keď budete vedieť, čo chcete dosiahnuť využitím programu Google Ad Grant, pomôže vám to zhodnotiť, či je vaša stratégia v službe AdWords úspešná.

Nízka náročnosť. 15 min

2

Vyberte účinné kľúčové slová a napíšte pôsobivé reklamy

Pozrite si video 5 Pillars of AdWords Success (5 pilierov úspechu v službe AdWords), v ktorom získate informácie o tom, ako usporiadať účet, vybrať efektívne kľúčové slová a napísať pútavé reklamy. Skontrolujte, či aktuálna štruktúra vášho účtu programu Google Ad Grant odzrkadľuje osvedčené postupy. Pridajte do svojej aktívnej reklamnej skupiny niekoľko ďalších kľúčových slov. Napíšte pre svoju aktívnu reklamnú skupinu jednu novú reklamu.

Nízka náročnosť. 15 min

3

Oboznámte sa so skóre kvality

Pozrite si video What is Quality Score and Why Does It Matter? (Čo je skóre kvality a prečo je dôležité?), v ktorom získate ďalšie informácie o skóre kvality. Váš úspech v programe Google Ad Grant sa zakladá na vašom pochopení toho, čo je skóre kvality a aký bude mať vplyv na vašu inzerciu v službe Google AdWords.

Pre stredne pokročilých. 4 min

4

Nainštalujte si funkciu sledovania konverzií

Ak chcete začať sledovať efektivitu svojich reklám a kľúčových slov vzhľadom na ciele, ktoré ste si stanovili pre svoj grant služby AdWords, nainštalujte si sledovanie konverzií. Prečítajte si príručku What is AdWords Conversion Tracking? (Čo je sledovanie konverzií AdWords?) a postupujte podľa tohto podrobného sprievodcu inštaláciou sledovania konverzií.

Pre stredne pokročilých. Líši sa

5

Zhodnoťte výsledky

Pozrite si video How Do I Know If AdWords is Working for Me (Ako zistím, či služba AdWords spĺňa moje ciele?), kde sa dozviete, ako čítať kľúčové metriky v prehľadoch služby AdWords a ako sledovať kľúčové slová a reklamy, prostredníctvom ktorých prichádza na vaše stránky najviac návštevníkov. Spustite jeden prehľad v Centre prehľadov služby AdWords.

Nízka náročnosť. 15 min

+

Bonus

Prezrite si tieto dodatočné zdroje, vďaka ktorým získate aktuálne informácie o službe AdWords: Centrum pomoci programu Google pre neziskové organizácie, Centrum pomoci služby Google AdWords, Učte sa so službou GoogleBlog Inside AdWords.

Sprievodca pre začiatočníkov v službe Google Apps pre neziskové organizácie

1

Inšpirujte sa a prejdite do služby Google Apps

Pozrite sa, čo všetko môžete robiť pomocou služby Google Apps. Vyberte si, ktoré služby chcete použiť pre svoju organizáciu – Gmail, Kalendár Google, Skupiny Google, Disk Google a ďalšie. Chcete vidieť, ako vám môže služba Google Apps pomôcť znížiť náklady na informačné technológie a zvýšiť produktivitu a mieru spolupráce? Pozrite si úvod v službe YouTube.

Nízka náročnosť.

Líši sa

2

Nasadenie služby Google Apps v neziskovej organizácii

Vyberte si služby, ktoré sú najvhodnejšie pre vašu neziskovú organizáciu a pridajte používateľov do svojho účtu služby Google Apps. Vykonajte potrebné predbežné prípravy podľa sprievodcu nastavením pre správcov. Zaistíte tak úspešnú migráciu svojej neziskovej organizácie do služby Google Apps.

Líši sa.

Líši sa

3

Začíname používať Gmail, Kalendár a Skupiny Google

Prečítajte si sprievodcu pre začiatočníkov v Gmaile, kde získate informácie o tom, ako vykonať všetky aktivity, ktoré ste zvykli robiť vo svojej elektronickej pošte. Prečítajte si sprievodcu pre začiatočníkov v službe Kalendár, kde získate informácie o tom, ako vytvárať udalosti kalendára, rezervovať izby, zdieľať kalendár a ďalšie aktivity. Prečítajte si sprievodcu pre začínajúcich používateľov Skupín Google a zistite, ako vytvárať distribučné zoznamy a e-mailové adresy pre skupiny zamestnancov prostredníctvom Skupín Google.

Nízka náročnosť.

Líši sa

4

Vstúpte do služby Disk Google

Ušetrite náklady na informačné technológie a vytvorte si centrálne miesto, na ktorom môžu zamestnanci a dobrovoľníci súčasne pristupovať k dokumentom, upravovať ich a pridávať k nim komentáre. Jednoducho ho zdieľajte s dôležitými investormi, nech už sú kdekoľvek. Prečítajte si sprievodcu pre začiatočníkov.

Nízka náročnosť.

1 hodina

5

Ako pomôcť používateľom vo svojej neziskovej organizácii prejsť do novej služby

Ak potrebujete plán oznámenia informácií o prechode do služby Google Apps a zaškolenia svojich používateľov, prečítajte si nášho sprievodcu prechodom. Zdieľajte s používateľmi sprievodcu pre začiatočníkov v službe Gmail, aby zistili, ako môžu vykonať všetky aktivity, ktoré zvykli robiť vo svojej elektronickej pošte. Tu sa dokonca môžu stať nindžami v službe Gmail.

Pre stredne pokročilých.

2 týždne

+

Bonus

Prezrite si tieto dodatočné zdroje, vďaka ktorým získate aktuálne informácie o službe Google Apps: Vzdelávacie centrum Google Apps a Blog Google Enterprise. Môžete tiež získať oznamy týkajúce sa služieb a funkcií prostredníctvom informačného kanála pre aktualizácie služby Google Apps.

Sprievodca pre začiatočníkov v službe Google Earth Outreach

1

Importovanie programu GIS a veľkých množín údajov vektorov alebo rastrov

Pozrite si príručku Importing GIS Data in Google Earth (Importovanie údajov programu GIS do služby Google Earth), kde sa dozviete, ako nahrať a štylizovať údaje programu GIS. Pomôžete tak akcionárom a vedeniu rýchlo pochopiť komplexné záležitosti a rýchlo dospieť k rozhodnutiam po zhliadnutí vašich vizualizácií.

Pre stredne pokročilých. 30 min

2

Ako zaznamenať prehliadky v službe Google Earth a nahrať ich do služby YouTube

Pozrite si príručku Create a Narrated Tour in Google Earth (Ako vytvoriť prehliadku s komentárom v službe Google Earth), kde získate informácie o tom, ako používateľom poskytnúť prehliadku s komentárom. Naučte sa popritom vytvárať prekrývané fotky aj obrázky v službe Google Earth. Pozrite si video Making Movies in Google Earth (Ako vytvárať filmy v službe Google Earth), v ktorom sa dozviete, ako môžete pomocou nástroja Movie Maker exportovať svoju prehliadku s komentárom v podobe filmového súboru vo formáte .mov, .avi alebo .wmv. Pozrite si video How to Upload Videos to YouTube (Ako nahrať videá v službe YouTube) a nahrajte svoje prvé video!

Pre stredne pokročilých. 2 hodiny

3

Tlač vo vysokom rozlíšení

Vytlačte dokumenty v kvalite až 4 800 pixelov pomocou funkcie tlače vo vysokom rozlíšení v službe Google Earth Pro. Umožňuje vám vytlačiť obrázky služby Google Earth na prácu v teréne, zasadania alebo iné oficiálne stretnutia.

Nízka náročnosť. 10 min

4

Meranie plochy a vzdialeností

Pomocou nástrojov na meranie vzdialenosti v službe Google Earth Pro odmerajte rozsah miest, ktoré sa snažíte chrániť. Získajte ďalšie informácie o tom, ako používať nástroj na meranie a vyskúšajte odmerať plochu jednej z oblastí svojho projektu.

Nízka náročnosť. 10 min

5

Zobrazenie demografických údajov, údajov o premávke a parcelách v USA

Vykonávajte informované rozhodnutia použitím dátových vrstiev, ako sú priemerný vek, príjem, vzdelanie (a mnoho ďalších) pre svoju krajinu, kraj, obývanú oblasť alebo štvrť. Ak napríklad lobujete za vytvorenie prírodnej rezervácie na určitom zasadaní, demografické údaje o danej oblasti by mohli byť užitočné na úspešnú, konkrétne zameranú prezentáciu vášho príbehu.

Nízka náročnosť. 15 min

+

Bonus

Ďalšie príručky a príklady toho, ako organizácie úspešne používajú službu Google Earth Pro, získate v službe Google Earth Outreach.

Sprievodca pre začiatočníkov v službe YouTube pre neziskové organizácie

1

Ako nahrať video na kanál

Prejdite na adresu www.youtube.com, prihláste sa do svojho kanála YouTube a nahrajte video (postupujte podľa týchto krokov). Skôr ako video zverejníte, dajte mu popisný názov a pridajte značky kľúčových slov, aby ste ho divákom pomohli nájsť, keď vyhľadávajú súvisiace témy. Prečítajte si ďalšie informácie o optimalizácii viditeľnosti svojho videa v službe YouTube.

Nízka náročnosť. 15 min

2

Ako pridať prekrytie s výzvou na akciu

Získajte podporu od divákov pomocou výzvy na akciu umiestnenej v hornej časti videa. Diváci môžu kliknutím na ňu prejsť na vami vybranú cieľovú adresu, ako je napríklad stránka finančnej zbierky, petícia alebo vaše webové stránky. Napíšte text, pomocou ktorého používateľov informujete o tom, ako môžu podporiť vašu iniciatívu. Ďalšie informácie získate v tomto videu.

Nízka náročnosť. 30 min

3

Príručka Playbook for Good

V príručke Playbook for Good sa dozviete osvedčené postupy, ako rozširovať publikum, využívať funkcie služby YouTube pre neziskové organizácie a ako najlepšie optimalizovať videá a kanál svojej neziskovej organizácie.

Pre stredne pokročilých. Líši sa

4

Integrácia značky do kanála

Prispôsobte si vzhľad a prostredie stránok svojho kanála a videí – nahrajte logo a obrázky súvisiace s vašou organizáciou. Pri nahrávaní videí vyberte vlastné miniatúry, ktoré budú predstavovať vaše videá a ktoré prilákajú divákov, keď budú prehliadať obsah v službe YouTube. Ďalšie informácie

Nízka náročnosť. Líši sa

5

Ako sa zviditeľniť

Vložte video YouTube do blogu, na web alebo stránku sociálnych médií svojej organizácie (postupujte podľa týchto krokov). Šírte a distribuujte svoje videá, aby potenciálni prispievatelia, dobrovoľníci a podporovatelia videli vašu skvelú iniciatívu.

Nízka náročnosť. Líši sa

+

Bonus

Prezrite si tieto dodatočné zdroje, vďaka ktorým získate najaktuálnejšie informácie o službe YouTube: YouTube pre neziskové organizácie, Blog YouTube a Centrum pomoci služby YouTube.

Sprievodca pre začiatočníkov v službe Google+

1

Ako vytvoriť vlastnú stránku Google+

Na vytvorenie stránky Google+ budete potrebovať účet Google a súkromný profil Google+. Po prihlásení do súkromného profilu Google+ sa na pravej strane vášho streamu zobrazí možnosť Vytvoriť stránku. Stránka Google+ vašej organizácie bude oddelená od vášho súkromného profilu Google+. Prečítajte si ďalšie informácie o vytvorení stránky Google+ alebo si stiahnite sprievodcu osvedčenými postupmi pre neziskové organizácie.

Nízka náročnosť.

1 hodina

2

Rozšírenie základne sledovateľov

Rôznym publikám musíte adresovať rôzne správy. Vytvorte si kruhy, aby ste mohli zdieľať daný príspevok iba s jedným publikom. Budete tak môcť cielene a efektívne komunikovať s dobrovoľníkmi a predstavenstvom svojej organizácie. Prečítajte si ďalšie informácie o kruhoch.

Nízka náročnosť. Líši sa

3

Dajte o sebe vedieť

Informujte ľudí o svojej stránke v službe Google+! Oboznámte prispievateľov, dobrovoľníkov a klientov pomocou bulletinov, na svojom webe a na iných miestach, kde môžu používatelia získať viac informácií o vašej organizácii. Informujte používateľov, že vás môžu nájsť v službe Google+. Môžete to urobiť tak, že prepojíte svoju stránku s webom svojej neziskovej organizácie. Následne môžete overiť svoju stránku Google+ a potvrdiť tým jej autentickosť. Podporte cirkuláciu svojej správy tým, že na svojom webe nainštalujete tlačidlo +1. Môžete jednoducho použiť útržok kódu a požiadať správcu svojho webu, aby ho pridal na váš web.

Nízka náročnosť. Líši sa

4

Začatie hangoutu

Nič neprekoná živé a dynamické stretnutie na tému, ktorá zamestnáva alebo zaujíma vašu organizáciu. Informujte svojich sledovateľov, kedy uskutočníte hangout a o akých témach budete diskutovať. Službu Hangouts môžete použiť aj v rámci vnútropodnikových pracovných stretnutí na spájanie sa s ľuďmi, ktorí sa nachádzajú na vzdialených miestach, alebo s prispievateľmi na celom svete. Prečítajte si ďalšie informácie o používaní služby Hangouts so stránkami Google+.

Pre stredne pokročilých. Celkové trvanie: 2 hodiny.

5

Monitorovanie konverzácie

Je dôležité, aby ste mali stále k dispozícii informácie o tom, čo sa deje na vašej stránke a aká je všeobecná atmosféra. Nezabudnite na svojej stránke Google+ odpovedať na komentáre, či už sú pozitívne alebo negatívne. Čím viac sa budete zapájať do konverzácie s publikom v službe Google+, tým bude väčšia pravdepodobnosť, že si vás ďalší ľudia pridajú do svojich kruhov.

Nízka náročnosť. Líši sa

+

Bonus

Aktuálne informácie získate na oficiálnej stránke tímu Google+ a stránke služby Google pre neziskové organizácie. Ak potrebujete ďalšiu pomoc so svojou stránkou Google+, prezrite si Centrum pomoci služby Google+ alebo zverejnite otázku v komunite Google+ Page Discuss.

Sprievodca pre začiatočníkov v službe Google Analytics

1

Aktivácia účtu Google Analytics

Vytvorte si bezplatný účet Google Analytics podľa týchto jednoduchých krokov. Po registrácii získate kód sledovania, ktorý musíte prilepiť na každú stránku svojho webu. Požiadajte správcu svojho webu, aby kód nainštaloval podľa týchto pokynov. Ak má váš web viacero subdomén (napríklad info.neziskovka.com a dobrovolnik.neziskovka.com) alebo ak spracovávate dary, registrácie na odber bulletinu atď. pomocou webu tretej strany, budete pravdepodobne potrebovať špeciálny kód sledovania. Nezabudnite si pred dokončením účtu ešte prečítať riešenia bežných problémov.

Pre stredne pokročilých. Líši sa

2

Ako sa zoznámiť so službou Google Analytics

Google Analytics poskytuje obrovský počet prehľadov a spôsobov, ako si zobraziť údaje. Môže byť preto ťažké rozhodnúť sa, kde začať. Najlepší spôsob, ako sa naučiť používať toto rozhranie, je stráviť v ňom istý čas. Začnite napríklad základmi vytvárania prehľadov o publiku, návštevnosti, obsahu stránok a úsilí na sociálnych médiách. Zvykli ste si na predchádzajúcu verziu prehľadov služby Analytics? Tento vyhľadávač prehľadov vám pomôže nájsť miesto, kde sa teraz nachádzajú staré prehľady.

Nízka náročnosť. 15 min

3

Sledovanie cieľov organizácie

Vyberte skupiny konkrétnych cieľov svojho webu a zamerajte sa na ich sledovanie. Môžete pochopiť a sledovať, ako web vašej organizácie prispieva k vášmu celkovému poslaniu, či už sledujete príspevky pomocou elektronického obchodu, registrácie dobrovoľníkov pomocou cieľov koncovej webovej adresy alebo zobrazenia vložených videí pomocou cieľov sledovania udalostí. Strávte istý čas vytváraním návrhov cieľov, pomocou ktorých by bolo možné presne odmerať ciele vašej organizácie.

Pre stredne pokročilých. Líši sa

4

Ako ušetriť čas pomocou upozornení

Máte málo času? Google Analytics môže za vás vykonať náročné analýzy údajov. Ak máte pochybnosti o tom, na ktorých stránkach chcete sledovať metriky, použite Automatické upozornenia. Funkcia Automatické upozornenia monitoruje vaše údaje a informuje vás v prípade, že sa v súvislosti s nimi deje niečo neobvyklé. Ak viete, na ktorých metrikách stránok záleží vašej organizácii najviac, vytvorte si Vlastné upozornenie, ktoré dostanete zo služby Analytics. Môžete napríklad chcieť dostať e-mailovú alebo textovú správu, keď váš web získa viac ako 1 000 návštevníkov za deň alebo vašu iniciatívu finančne podporí vyššie percento návštevníkov.

Pre stredne pokročilých. Líši sa

5

Ako naozaj rýchlo získať informácie pomocou informačných panelov a vlastných prehľadov

Informačné panely umožňujú prístup k informáciám, o ktoré sa zaujímate, a to hneď po prihlásení. Zistite, ktoré metriky sú pre vás najdôležitejšie a nastavte si službu Dashboard, ktorú môžete zdieľať s kolegami. Môžete tiež v priebehu piatich minút vytvoriť Vlastný prehľad a naplánovať ho, poslať e-mailom alebo exportovať ako súbor PDF. Môžete si zobraziť stručné informácie o trendoch v návštevnosti, zmenách v demografických údajoch návštevníkov alebo najvyššie počty týkajúce sa plnenia cieľov.

Pre stredne pokročilých. Líši sa

+

Bonus

Online máte k dispozícii nespočetne zdrojov, z ktorých môžete získať ďalšie informácie o stratégiách a riešení problémov v službe Google Analytics. Odporúčame vám najprv začať odoslaním otázok týkajúcich sa riešenia problémov do Centra pomoci. Ak sa chcete dozvedieť ďalšie informácie o základných aj pokročilých stratégiách používania služby Google Analytics, prezrite si kanál YouTube a blog služby Google Analytics.