Svetové špeciálne olympijské hry 2015

Organizácia Special Olympics umožňuje ľuďom s mentálnym postihnutím stať sa vítanými a cennými členmi svojej komunity a prispieva tak k vytváraniu ohľaduplnej inkluzívnej spoločnosti pre všetkých. Svetové špeciálne olympijské hry, ktoré sa konali v roku 2015 pod záštitou tejto organizácie v Los Angeles, prilákali 6 500 športovcov zo 165 krajín, ktorí pri súťažení v 25 športových disciplínach predviedli, ako vyzerá skutočná odvaha, radosť a odhodlanie. Na usporiadanie tejto veľkolepej udalosti bolo potrebné dať rýchlo dohromady 30 000 dobrovoľníkov, postarať sa o 500 000 divákov a zohnať dary v hodnote niekoľkých desiatok miliónov dolárov. Na rýchlu a efektívnu prácu organizácia nutne potrebovala spoľahlivé technológie. Pomocou služby Google Apps sa organizácii podarilo úspešne koordinovať všetkých dobrovoľníkov a riadiť vzájomnú spoluprácu. Na oslovenie a prilákanie veľkého nadšeného publika použili program Google Ad Grants, v rámci ktorého spustili kampaň AdWords, ktorá na webové stránky organizácie prilákala 44 % nových používateľov a zaistila polovicu z celkového počtu registrovaných odberateľov. Vďaka službe Google Analytics získala organizácia prehľad o všeobecnom správaní návštevníkov stránok, začala merať typy a množstvo používateľských interakcií a dozvedela sa, kde je o ňu najväčší záujem. S využitím Štúdia YouTube v Los Angeles dokázala aj s veľmi obmedzeným rozpočtom vytvoriť pútavé videá.

Naším poslaním je zvyšovať povedomie, ktoré vedie k prijatiu a začleneniu do spoločnosti. To však prináša nutnosť osloviť našimi úžasnými príbehmi čo najvyšší počet návštevníkov. Vďaka Googlu sme dokázali zistiť, s kým vlastne komunikujeme, a zároveň sme získali publikum z celého sveta, ktoré naše posolstvo šíri ďalej.

Patrick McClenahan, prezident a generálny riaditeľ Svetových špeciálnych olympijských hier 2015

Prečítajte si ďalšie informácie o týchto inšpirujúcich neziskových organizáciách a o tom, ako využívajú technológiu na podporu svojich cieľov