GoogleAnalytics

Zdieľanie prostredníctvom sociálnych sietí

Obsah, ktorý sa zdieľa, vyhráva. Pri uverejňovaní nového obsahu nestačí merať metriky typických špičkových zúžení, ako sú jedineční návštevníci. Kombinácia návštevnosti so zdieľaním premosťuje sociálne siete a obsah a umožňuje kvalifikovane rozhodovať pri budovaní komunity a zvyšuje organické zdieľanie obsahu – na vašich stránkach a mimo nich.

Prehľad

Sledujte zdieľanie obsahu na webových stránkach aj na externých sociálnych sieťach. Používajte prehľad Doplnky pre sociálne siete a kartu Stream aktivít v prehľadoch Zdroje a Stránky na sledovanie akcií a konverzií z iných stránok.

Navštívte prehľad Doplnky pre sociálne siete a vyhľadajte informácie o interakciách na stránkach

Ak máte na svojich stránkach umiestnené tlačidlo Google +1 a tlačidlo Páči sa mi to sociálnej siete Facebook, je dôležité vedieť, na ktoré tlačidlá sa kliká a pre ktorý obsah. Ak napríklad na svojich stránkach zverejňujete články, bude vás zaujímať, ktoré z nich sa najčastejšie zdieľajú a na ktorých sociálnych sieťach sa zdieľajú (napríklad Google+ alebo Facebook). Prostredníctvom týchto informácií môžete vytvoriť viac obsahu typu, ktorý je medzi návštevníkmi vašich stránok obľúbený, a odstrániť funkcie, ktoré sa nepoužívajú.

Sledovanie, ako komunity využívajú obsah mimo vašich stránok, okrem toho poskytuje dôležitý kritický pohľad na spôsob šírenia vašich správ v Petriho miske sociálnych platforiem.

Ako to funguje?

Ak na stránkach používate tlačidlá +1, služba Google Analytics automaticky vytvorí prehľad aktivít vašich návštevníkov súvislosti s funkciou +1 a prehľad, na ktorej stránke sa to stalo. Ak používate doplnky Pridať alebo Zdieľať, automaticky pripravia prehľady sociálnych aktivít na stránkach. Ostatné doplnky pre sociálne siete môžete jednoducho upraviť, aby pripravovali prehľady pre službu Google Analytics.

  • Merajte a porovnávajte rôzne typy akcií v sociálnej sieti.
  • Sledujte, ktoré stránky prijímajú akcie v sociálnej sieti, a vytvorte viac obsahu tohto typu.

Kde hľadať?

Prehľady Zdieľanie nájdete na karte Štandardné prehľady. Kliknite na položky Zdroje návštevnosti > Sociálne médiá > Doplnky.

Používajte stream aktivít na odhalenie interakcií z iných stránok

Ľudia čoraz viac využívajú sociálne siete, zdieľajú na nich obsah a diskutujú o ňom. Viac ako 80 % interakcií s obsahom sa odohráva na iných webových stránkach ako na webových stránkach vlastníka obsahu. Je preto pravdepodobné, že väčšina ľudí sa stretla s vašimi blogovými príspevkami, videami a článkami na webových stránkach, ktoré nepatria vám.

Ľudia obvykle narazia na vaše videá alebo blogové príspevky a zdieľajú ich, pretože sú zaujímavé, inšpirujúce alebo kontroverzné. Na karte Stream aktivít v službe Google Analytics sa zobrazujú adresy URL, ktoré používatelia zdieľali, informácie kde a ako tak spravili (napríklad prostredníctvom akcie „opätovné zdieľanie“ v službe Google+), prípadne ako sa o tom vyjadrili.

  • Zistite, kde sa váš obsah nachádza na iných stránkach a ako s ním publikum interaguje.
  • Pochopte, ktorý obsah a témy zaujímajú publikum na iných stránkach, a inšpirujte sa pre budúcu stratégiu v oblasti obsahu.
  • Určite, kde sa najlepšie využije manažment komunity, podpora zákazníkov a zdroje webového marketingu.

Ako to funguje?

Stream aktivít je metóda sledovania interakcií z vašich stránok, ako je vytváranie záložiek, zadávanie komentárov a zdieľaní, založená na adresách URL. Identifikuje zdieľanie obsahu alebo inú akciu v sociálnej sieti súvisiacu s obsahom v rámci komunít alebo stránok z nášho centra údajov zo sociálnych sietí.

Kde hľadať?

Stream aktivít nájdete na karte Štandardné prehľady. Kliknite na položky Zdroje návštevnosti > Sociálne médiá > Zdroje. Potom kliknite na kartu Stream aktivít.