Action Against Hunger

Bezmála 40 rokov vedieme celosvetový boj proti hladomoru v takmer 50 krajinách. Zachraňujeme životy detí a spolupracujeme s komunitami pred aj po katastrofe. Umožňujeme ľuďom postarať sa o seba, vidieť, ako ich deti rastú, a vytvoriť prosperujúce komunity. Neustále hľadáme účinnejšie riešenia a so svojimi vedomosťami a odbornými znalosťami sa delíme s celým svetom. Usilujeme o dlhodobú zmenu. Nevzdáme sa, dokým svet nebude bez hladomoru.

Veľkosť operácie

Large

Odvetvie

Medzinárodné, zahraničné veci

Ciele

Účinnejšia spolupráca

Zdieľanie príbehu

Jednoduchšie oslovenie zákazníkov

Spojenie s podporovateľmi

Služba

Google Workspace pre neziskové organizácie

Google Ad Grants

YouTube pre neziskové organizácie

Zdroj fotky

Jana Ašenbrennerová

Web

https://www.actionagainsthunger.org

Výzva

Smrteľná podvýživa si každoročne vyžiada životy jedného milióna detí1. Tejto krízovej situácii sa však dá zabrániť a je možné ju vyriešiť. Úsilím organizácie Action Against Hunger je dostať sa k týmto deťom trpiacim podvýživou včas, aby ich bolo možné zachrániť. Dostáva však príliš malé príspevky na marketing, komunikáciu a informačné technológie. Aj keby chcela investovať do týchto oblastí, nemá zdroje potrebné na rozšírenie svojich programov.

Pre takúto globálnu organizáciu je komunikácia kľúčová. Ťažkosti spôsoboval fakt, že komunikačné pobočky organizácie Action Against Hunger sú na rôznych miestach. Rôzne tímy používali odlišné spôsoby vzájomného komunikovania prostredníctvom správ a keď sa niekto chcel spojiť s kolegom, najprv musel zistiť jeho individuálne používateľské meno a potom ho pridať do príslušnej aplikácie pre SMS a MMS.

Práca organizácie Action Against Hunger zachraňuje životy, takže organizácia musí byť funkčná neustále. Ustavične však zápasila s údržbou serverov. Ak k tomu pripočítame hrozbu prerušenia napájania jej serverov prírodnými katastrofami (ako bol napríklad hurikán Sandy v New Yorku), vystavovala sa riziku, že príde o všetko.

Vďaka nástrojom od spoločnosti Google sa organizácii Action Against Hunger podarilo prekonať tieto ťažkosti a znova upriamiť pozornosť na záchranu ľudských životov.

Príbeh

Action Against Hunger využíva prevratný prístup k liečbe podvýživy nazývaný Komunitné riadenie akútnej podvýživy (CMAM). Rodič si môže vziať výživnú arašidovú pastu bohatú na proteíny a kalórie domov a dať ju svojmu dieťaťu. Tieto okamžite konzumovateľné liečebné potraviny (RUTF) sa podobajú na proteínové tyčinky a nevyžadujú prípravu ani skladovanie v chlade. Domáca liečba detí nevyžaduje cestovať ďaleké vzdialenosti do zdravotníckych stredísk, takže rodičia môžu zaistiť, aby zvyšok rodiny zostal zdravý.

Organizácia Action Against Hunger využíva v boji proti podvýžive nástroje Googlu. Ad Grants a YouTube jej umožňujú vyzbierať viac peňazí pre programy a podstatne zvýšiť dosah pomocou nových segmentov publika.

Organizácia Action Against Hunger využíva program Ad Grants v rámci akčného núdzového plánu v prípade katastrofy. Keď bol napríklad v Južnom Sudáne vyhlásený hladomor, rýchlo spustila reklamy zacielené na relevantné hľadané výrazy, ktoré umožnili ľuďom podniknúť opatrenia zachraňujúce životy. Keď správy o ebole obleteli celý svet, organizácia Action Against Hunger okamžite zacielila kľúčové slová pomocou účtu Ad Grants a pomohla tak ľuďom vyhľadávajúcim informácie podniknúť konkrétne kroky. Na zlepšenie získavania finančných prostriedkov a optimalizáciu zapojenia používateľov vykonáva rozhodnutia na základe dát zo služby Google Analytics. V skutočnosti vďaka programu Ad Grants takmer zdvojnásobila medziročné výnosy a v tomto roku predpovedá rovnaký trend.

Keď organizácia Action Against Hunger prešla v roku 2013 na službu Google Workspace, jej spôsoby komunikácie a spolupráce prešli prevratnou zmenou. Napríklad nástroj Google Meet, ktorý okamžite spojí všetkých volajúcich v rámci globálnej siete, sa stal jej jediným komunikátorom. Teraz sa môže osoba v kancelárii v Londýne rýchlo spojiť s kolegom v New Yorku četom alebo hangoutom Google (videokonferenčným hovorom). Gmail a Disk Google sa stali kľúčovými prvkami na zvýšenie produktivity. Služba Google Workspace sa stala oporou tejto organizácie. Umožňuje jej zvyšovať produktivitu v oblasti globálnej komunikácie a spolupráce. Ukázalo sa, že pre túto organizáciu je podstatné vyhnúť sa používaniu viacerých verzií dokumentov a mať možnosť súčasne spolupracovať na dokumentoch v rôznych časových pásmach.

„Za posledných dvadsať rokov sa znížil podiel ľudí trpiacich podvýživou v najmenej rozvinutých krajinách sveta o takmer polovicu. To je skutočný úspech. A to vďaka podpore organizácií, ako je Google. Partnerstvo so spoločnosťou Google nám pomohlo dosiahnuť výrazné pokroky. V Kambodži používame technológiu Google na implementáciu udržateľných riešení podvýživy. V USA využívame tiež Google Ad Grants a Google Analytics. Tieto nástroje pomáhajú získavať cenné štatistiky o našej výkonnosti na internete.“

Andrea Tamburini, výkonná riaditeľka organizácie Action Against Hunger

Vplyv

Minulý rok využilo výživové programy organizácie Action Against Hunger 1,5 milióna ľudí1. Počet detí liečených v dôsledku ťažkej akútnej podvýživy sa za posledných desať rokov strojnásobil1. Investovanie do výživy je jedna z nákladovo najefektívnejších a najúčinnejších globálnych intervencií. Nové prieskumy ukazujú, že každý dolár investovaný do výživy dieťaťa vygeneruje v priebehu prvých tisíc dní priemerné výnosy v hodnote 16 $2. Investovanie do výživy poskytuje deťom základ pre zdravý a produktívny život, pričom zároveň vytvára základy udržateľného globálneho pokroku v oblasti zdravia a rozvoja.

Za posledných 12 mesiacov priviedol program Ad Grants na web tejto organizácie 158 000 ľudí a pomohol vyzbierať viac ako 66 000 $. Liečba podvyživeného dieťaťa stojí iba 45 $, takže šancu na život teraz dostane 1 466 detí.

Organizácia Action Against Hunger vyzbierala viac ako 20 000 USD od referencií z webov na YouTube, ktoré dokázala nájsť pomocou Sledovania elektronického obchodu v službe Google Analytics. Program Google pre neziskové organizácie zbavil organizáciu Action Against Hunger mnohých ťažkostí so získavaním zdrojov a v konečnom dôsledku jej tak pomohol zachrániť viac životov.

1. Zdroj: https://www.actionagainsthunger.org/impact/nutrition
2. Zdroj: https://www.actionagainsthunger.org/sites/default/files/publications/Action-Against-Hunger-2015-Annual-Report-web.pdf

Objavte, ako iné organizácie použili program Google pre neziskové organizácie na pomoc ostatným.